Lekkie ciasto z truskawkami

Zaczęło się! Czerwiec, upały, długie dni i… truskawki! Te owoce to prawdziwa skarbnica zdrowia i aż szkoda nie wykorzystać ich potencjału. Z tego powodu w tym miesiącu zamierzam przedstawić kilka swoich propozycji posiłków z truskawkami w roli głównej. Na pierwszy ogień pójdzie pyszne i lekkie ciasto.

Składniki:

  • TRUSKAWKI!
  • 2 jajka (u mnie L-ki),
  • 100 g mąki ryżowej (można zastąpić zwykłą pszenną lub użyć w całości pełnoziarnistej),
  • 100 g mąki pełnoziarnistej* (można użyć zwykłej pszennej),
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 210 g kefiru,
  • 210 g jogurtu naturalnego,
  • jakieś słodzidło: u mnie był to miód (3 łyżki), ale może być ksylitol, stewia lub zwykły cukier.

Wykonanie:

Jajka, mąki, proszek do pieczenia, kefir, jogurt i słodzidło wkładamy do jednej miski i miksujemy na jednolitą masę. Od tego momentu mamy dwa wyjścia:

  1. Blachę (u mnie okrągła, 22 cm, ok. 2,2 l) wyłożyć papierem do pieczenia i wlać przygotowaną masę. Truskawki pokroić na pół i ułożyć na wierzchu.
  2. Wersja mega truskawkowa: do masy dodajemy drobno pokrojone truskawki. Wylewamy zawartość miski do blachy i ponownie górę dekorujemy pozostałymi owocami.

Niezależnie od wybranej wersji, ciasto wkładamy do piekarnika rozgrzanego uprzednio do 180 stopni i pieczemy aż do suchego patyczka (ok. 50 minut). Następnie pozwalamy mu wystygnąć i gotowe. Ja swoje posypałam jeszcze cukrem pudrem, ale nie trzeba tego robić.

Ciasto jest lekkie, aromatyczne i idealne do kawy.

 

Dlaczego warto jeść truskawki?

Te niepozorne owoce to prawdziwa skarbnica witamin:

  • A,
  • B1,
  • B2,
  • B3,
  • B6,
  • B9,
  • C
  • oraz  E.

Ponadto zawierają minerały (magnez, cynk, potas, mangan, fosfor, żelazo, wapń) i błonnik, jak również są źródłem antyoksydantu – kwasu elagowego. Truskawki mogą pomagać w obniżeniu cholesterolu, a ze względu na niski indeks glikemiczny, mogą być spożywane przez cukrzyków.

Także korzystajmy z sezonu truskawkowego i… smacznego ciasta!